Güz dönemi duyuruları

Başlangıç Eğitimi Genel Bilgiler

2014 dönemi yamaç paraşütü eğitim programı, kontenjanlar, kriterler vb.

Moderatör: Adem Berk Aksoy

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Ali Aytaç
Kurucu
Kurucu
Mesajlar: 1073
Kayıt: 03 Eyl 2013, 23:22
Tam Adı: Ali Aytaç
Kulüp ID: 2008001
İletişim:

Başlangıç Eğitimi Genel Bilgiler

#1

Mesaj gönderen Ali Aytaç » 08 Eki 2014, 00:43

Başlangıç eğitiminin amacı; öğrencinin yamaç paraşütü sporuyla tanışmasını sağlamak, alçak tepelerden uçuşlarla öğrencinin spora yatkınlığı ve verdiği tepkiler eğitmen tarafından gözlemlenerek, kişinin emniyet limitleri dahilinde uçuşlarını sürdürmesini sağlamaktır. Başlangıç eğitimi sonunda öğrenci yamaç paraşütü sporunu tanımış olur ve devam edip etmeyeceğine karar verir.



Başlangıç eğitimi teorik ve uygulamalı olarak ikiye ayrılır.
  • TEORİK EĞİTİM
Teorik eğitim; tanıtım, aerodinamik, uçuş tekniği, meteoroloji, hava trafik kuralları ve acil durumları içeren toplam 10 saatlik derslerden oluşmaktadır.


Teorik derste yamaç paraşütü tanıtımı yapılırken..

Teorik eğitim sonunda sınav yapılır. Uygulamalı eğitime katılmak için yapılacak sınavdan geçer not almak gereklidir.
  • UYGULAMALI EĞİTİM
Uygulamalı eğitim; yer eğitimi ve 30 – 100 m arasından yapılan eğitim uçuşları olmak üzere ikiye ayrılır.

YER EĞİTİMİ
Yer eğitiminde amaç, uçuşlar öncesinde malzeme kontrolü, kalkış öncesi kontrolleri, kanadın tepeye düzgün getirilmesi ve temel kumandaları öğrenciye öğretmektir.

Yer çalışması başlangıç öğrencilerinin yamaç paraşütüyle ilk tanışmasıdır ve son derece önemli bir süreçtir. Kalkış anında, uçuşta ve inişte problem yaşanmaması için öğrencinin kanadı tanıması ve kanadın kontrolünü sağlamayı öğrenmesi düz bir zeminde yapılan bu çalışmalarla gerçekleşir.


Denizli, Pamukkale 'de yer çalışması yaparken...

Çalışmanın başında öğrencilere eğitmenler tarafından malzemelerin kuşanılması ve genel kullanımı hakkında ayrıntılı bir brifing verilir. Daha sonra öğrenci malzemeleri kuşanır ve eğitmeniyle birebir olarak çalışmaya başlar. Bu çalışmada amaç öğrencinin, arkasına serili olan kanadı yerden kaldırarak üstüne getirme ve düzgün bir şekilde üstünde tutabilme konusunda deneyim kazanmasıdır. Bunları yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta dengeli ve düzgün bir şekilde koşmayı sürdürmek, kanadın herhangi bir tarafa yatması durumunda da gerekli tepkiyi verebilmektir.


Yer çalışması havalanmanın mümkün olmadığı düz bir arazide yapılır. Amaç kanat kontrolünü öğrenmek...

Temel malzeme bilgisini edindiğiniz, uygun kalkış tekniği ve kanat kontrolü yeteneğini kazanmaya başladığınız bu etap fiziksel anlamda uçmaya kıyasla daha yorucu olsa da bir solukta geçip gitmektedir.

EĞİTİM UÇUŞU
Yer eğitiminin ardından eğitim uçuşlarına geçilir. Bu uçuşlar, alçak tepelerden yapılan 10 uçuşu kapsar. Bu uçuşlardaki amaç, düzgün kalkış, kontrollü uçuş ve düzgün iniş becerilerini öğrenciye kazandırmaktır.

Yer çalışmasını tamamlayan öğrenciler, havanın uygun olması halinde aynı gün eğitim uçuşlarına başlayabilirler. Söz konusu uçuşları kapsayan eğitimler genellikle Denizli, Pamukkale 'de bulunan eğitim tepesinde verilir. Bu tepe 60 m yüksekliğindedir ve tepenin fazla yüksek olmaması yönüyle yürüyerek rahatça çıkılabilmesi ard arda uçuşları olası kılar.


Denizli, Pamukkale 'de eğitim uçuşlarından...

Tepeye çıkıldığında öncelikle eğitmenler o tepenin özellikleri hakkında öğrencilere bilgi verirler. Bu bilgiler kalkış bölgesinin özellikleri, kalkışta dikkat edilmesi gerekenler, uçuşun nasıl devam ettirileceği, iniş bölgesinin özellikleri ve inişte yapılması gerekenler gibi konuları kapsar. Daha sonra hava şartları uygunsa öğrenciler sırayla uçuşlarını yapmaya başlarlar. Başlangıç uçuşları 1 dk civarı sürer. Uçuşun ardından uçuş yapan öğrenci malzemelerini toparlayarak tekrar tepeye yönelir. Gün içinde tekrarlanan uçuşlarla yorgunluk seviyesi artacağı için yardımlaşma çok önemlidir.


Kulübümüz eğitim uçuşlarından...

Başlangıç uçuşları, öğrencilerin uçma hissini tattıkları ilk andır ve birçok insan için de yeterince büyüleyicidir. Ancak bu uçuşların diğer bir amacı da kalkış ve iniş konusunda tecrübe kazanmak ve ileride yapılacak irtifa uçuşlarında yaşanabilecek sorunları minimuma indirmektir. Başlangıç öğrencilerinin bu konularda yeterli tecrübeyi kazanabilmeleri ve irtifa uçuşu yapmaya hak kazanabilmeleri için 10 başlangıç uçuşunu tamamlamaları gerekir. Bu süreç içinde öğrenci, eğitmen gözetiminde
kendi kalkış, uçuş ve inişlerini gerçekleştirmeye başlar. Eğitmenin gerekli görmesi halinde bu sayı daha da artabilir.


Not :
i. Öğrencinin herhangi bir aşamayı tamamlaması, otomatik olarak bir sonraki aşamaya geçebileceği anlamına gelmemektedir. Örneğin, 10 eğitim tepesi uçuşunu bitirmek, direkt irtifa tepesi uçuşu yapabilme/Kulüp Pilot Eğitimine katılma hakkını elde etmek değildir! Sadece minimum gerekliliktir. Eğitmenler gerekli gördükleri takdirde, öğrencinden daha fazla başlangıç uçuşu yapmasını isteyebilirler. Herhangi bir aşamadan bir diğerine geçiş yapabilmek için, söz konusu olan minimum gerekliliklerin yanında mutlaka eğitmenlerin onayı gereklidir.

ii. Yamaç paraşütü, limitler dahilinde yapıldığı takdirde gerçekten güvenli bir doğa sporudur ve oldukça geniş bir kitleye hitap eder. Ancak bu spor günlük hayatta yaptığımız yürümek, koşmak gibi bir eylem değildir ve herkes için uygun bir spor olmayabilir. Dolayısıyla bu eğitim sürecinde, eğitmenler tarafından yamaç paraşütü sporuna uygun bulunmayan ve yamaç paraşütüne devam etmesi hayati tehlike arz eden öğrencilerin eğitimine her aşamada son verilebilir.

iii. Eğitmen gözetimi olmadan uçabilmeniz için başlangıç eğitiminin ardından önce "Kulüp Pilotluğu" eğitimi almanız, bunda başarılı olup uçuş deneyiminizi artırdıktan sonra "Pilot" seviyesine ulaşmanız gereklidir. Birçok değişkene bağlı olan bu süreç en az 2 yıllık bir eğitimi kapsayabilir. Bu konuda acele edilmemelidir.

Cevapla